Σάββατο 8 Αυγούστου 2009

Αρχοντιές

Μου το διηγήθηκε φίλος για την περιοχή του. Επειδή πιστεύω ότι δεν αφορά μόνο την περιοχή του αλλά είναι γενικότερο σύμπτωμα τον καιρών μας το επισημαίνω. Κάποιος μικρομέγαλος της αυτοδιοίκησης, λοιπόν, μάζεψε τους φίλους του και τους γνωστούς και οργάνωσε εκδήλωση δημοσίων σχέσεων με τον μεγαλόσχημο τίτλο «συνέδριο».

Έστειλε και προσκλήσεις προς τα επιστημονικά σωματεία της περιοχής, τα οποία όπως προέκυπτε από τον τίτλο του «συνεδρίου» θα έπρεπε το λιγότερο να είχαν κληθεί, όχι για να τιμήσουν τους φίλους των διοργανωτών, αλλά ως εξ αντικειμένου αρμόδιοι και εννοείται ότι δεν γνώριζαν τίποτα μέχρι να έρθει η πρόσκληση «Με μεγάλη μας τιμή κλπ κλπ». Ποια τιμή άραγε…

Οι περισσότεροι δυστυχώς της αυτοδιοίκησης, άσχετοι όντες με κάθε έννοια δεοντολογίας και επιστήμης, εκλεγμένοι με κομματικές γραμμές και πρακτικές νομίζουνε ότι είναι ικανοί να μιλάνε και να έχουν γνώμη επί παντός, επειδή πληρώνουν. Και δεν περιορίζονται μόνο σ’ αυτό αλλά πράττουν κιόλας με την παρέα τους, για την παρέα τους. Το μεγαλειώδες «εγώ έχω λεφτά» του Αυλωνίτη στα αρχοντικά της αυτοδιοίκησης. Οι κακόμοιροι, που όταν καλούνται να συνδράμουν αυτούς που δεν θεωρούν δικούς τους, αυτούς που δεν θα τους λιβανίσουν στον τοπικό τύπο, αυτούς που δεν θα φωτογραφηθούν στο γραφείο τους για τις ανάγκες των δημοσίων σχέσεών τους, δεσμεύονται από τον επίτροπο, το μητροπολίτη, το φεστιβάλ ταβλιού, την εκδήλωση επίδειξης μόδας, την εθνική μετεωρολογική υπηρεσία κ.ο.κ.

Στείλανε τις προσκλήσεις και περιμένανε, οι φουκαράδες, να τσιμπήσουνε οι μπούφοι να πάνε και να τους κάνουνε μάγκες… Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι ο δικός μου νομίζει ότι αυτά αφορούν μόνο την περιοχή του.

Θα μου πεις, τώρα, γιατί δεν απομονώνονται ετούτοι οι μάγκες να σπάσουνε τα μούτρα τους και να κόψουν τις κουτοπονηριές; Η απάντηση που έχω διαθέσιμη είναι ότι τελικά βρίσκονται διάφοροι παρατρεχάμενοι και δίνουν όγκο στις μηδαμινότητές τους. Δυστυχώς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: