Δευτέρα 5 Απριλίου 2010

Ικανή και αναγκαία συνθήκη

Από μικρό κι από τρελό μαθαίνεις την αλήθεια. Γιατί; Γιατί δεν έχουν εξασκηθεί στην διαστρέβλωσή της ή δεν μπορούν να την αποκρύψουν. Το ψέμα θέλει τέχνη και εκπαίδευση. Είναι ικανότητα που αποκτάται με μόχθο και πολλή προσπάθεια. Αν μπορεί κανείς να πετύχει κάτι. Είναι όμως αναγκαία και ικανή συνθήκη να πάει κανείς ψηλά. Να σου κάνει τη ζωή πιο καλή. Αν το αντέχεις. Γιαυτό έχει να κάνει και με την κουλτούρα και την προσωπικότητα του καθενός μας.
Θεωρούμε στο σημείο αυτό ότι δεν θα πρέπει να γίνουμε βαρετοί αναφερόμενοι στα αυτονόητα: Ποια είναι τα δημοφιλέστερα επαγγέλματα;
Έχει βέβαια και την δική του αισθητική το ψέμα. Πόσο χαμηλά στα μάτια μας πέφτει αυτός που επιχειρεί να πει ψέματα και δεν τα καταφέρνει... Και αντίθετα πόσο θέλουμε να το ακούμε από τον μάστορα! Αυτόν που ξέρουμε ότι μας χαϊδεύει τ' αυτιά...
Στο Τρελό Κουνέλι αναρτήθηκε ένα post με θέμα «ποιο είναι το ψέμα που λέμε πιο συχνά;». Η έρευνα στη Βρετανία έδωσε την πρώτη θέση στη φράση: «συγγνώμη, δεν έχω σήμα», για εκείνους που θέλουν να αποφύγουν κάποιο ανεπιθύμητο τηλεφώνημα.
Δεύτερο στην κατάταξη ψέμα είναι το «δεν έχω μετρητά επάνω μου» και ακολουθεί το «δεν έχω τίποτα- είμαι καλά», που λέγεται κυρίως από γυναίκες. Στις θέσεις από 4-10 συναντάμε τα εξής ψέματα:
- Είσαι υπέροχος/η
- Χαίρομαι που σε βλέπω
- Θα σου δώσω δαχτυλίδι
- Είμαστε μόνο φίλοι
- Πρέπει να συναντηθούμε σύντομα
- Είμαι ήδη καθ΄ οδόν
- Όχι, ο πισινός σου δε φαίνεται μεγάλος
Μερικές καλές προσθήκες στην ανάρτηση:
-Ήταν υπέροχο...
-Δουλεύω και είμαι φτωχός...
-Δεν έχω δουλειά...
-Εγώ δεν κεράτωσα τον άντρα μου.
-Το παιδί είναι δικό σου..
-Έχω τη καλύτερη πεθερά.
-Έχω κουλτούρα
-Θα κάνω επανάσταση
-Λεφτά δεν υπάρχουν [από πολιτικούς σ’ αυτούς που δεν θέλουν να δώσουν]
-Όλα τα κόμματα τα ’χω φτυσμένα.
-Αγαπώ όλο τον κόσμο.
-Είμαι φιλόζωος
-Δεν φταίω εγώ.
Ο ψεύτης και ο κλέφτης, λέει η λαική μας θυμοσοφία, τον πρώτο χρόνο χαίρονται. Λυπούμεθα. Ουδέν ψευδέστερον τούτου. Και η θυμοσοφία κάνει ...λάθη.
Δεν μπορείς να πεις ψέματα; Μην περιμένεις πολλά πράγματα από τη ζωή σου. Έχεις φιλοδοξίες; Θέλεις να πας ψηλά; Προσπάθησε να γίνεις καλύτερος στο ψέμα…
Όμως, ας μην καλλιεργούμε φρούδες ελπίδες: το ψέμα θέλει και ταλέντο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: