Δευτέρα 8 Ιουνίου 2009

Ο δεδομένος


-Τι είν’ η ψήφος Μιχαλάκη μου;… Ένα τίποτα είναι η ψήφος, Μιχαλάκη μου. Εγώ σε περίμενα στην κάλπη και συ προτίμησες την παραλία… Τι θα κάνω τώρα, πες μου, Μιχαλάκη μου… Γιατί μου τόκανες αυτό, Μιχαλάκη μου...

-Τα μηνύματα, τα μηνύματα! Απλώστε τα μηνύματα!

-Γεμίσανε τα μνήματα από αναντικατάστατους…

-Και τους το ’λεγα Μιχαλάκη μου, να μη σε θεωρούνε δεδομένο, αλλά αυτοί που να ακούσουν… Έτσι είναι αυτοί, όλο λένε. Ο ένας πάνω στον άλλονε μιλάνε μόνο, δεν ακούνε τίποτα και κανέναν.

-Θα διαμαρτυρηθώ στον Αυτιά: Κύριε Αυτιά, θα του πω, πρέπει να μάθουμε να ακούμε.

-Τι είναι η κάλπη όμως εεε;… Κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει.

-Ναι φίλε μου. Ανοίξαμε μια φορά μια κάλπη και δε φαντάζεσαι τη βρήκαμε μέσα: Τσιρότα, επιδέσμους, βιβλιάρια, καταθέσεις, αλήτες, τσογλάνια, γκομενίτσες, φυγόδικους, ωραίους, σχιζοφρενείς, ωραίες, τζάκια, βαρόνους, μούχλες, σκουριά, ναφθαλίνη, δωράκια, φακελάκια, ρετιρέ, γόνους, συγγενείς, κουμπάρους, βαφτιστήρια, πειστήρια … Απ’ όλα είχε η ρημάδα. Ένα τόσο δα κουτάκι, δε φαντάζεσαι τι είχε μέσα!

-Άντε ρε;

-Στο φως μου! Όπως στο λέω! Γράφτο όπως στο λέω!

-Πάει πια ο δεδομένος πολίτης… Τι είναι ο άνθρωπος…
.
-Σε είχαμε δεδομένο Μιχαλάκη μας και τώρα όλοι μαζί σε κλαίμε... Μιχαλάκη μας!
.
-Και του τόλεγα του μαστροκώστα: Θα τον χάσουμε το δεδομένο! Μπα μου έλεγε, ο μακαρίτης ο θείος μου που μου άφησε το μαγαζί ήξερε. Σήμερα σε βρίζουνε, αύριο σε ψηφίζουνε και μεθαύριο κόβουνε τα χέρια τους, χρόνια τώρα.
.
-Μη, εγώ του δικού μου του μαστρογιώργη; Σίγουρος αυτός. Θα μας φύγει η πελατεία, σοβαρέψου μάστορα, τούλεγα. Βέβαιος ο μάστορας, μες τη χαρά και τη βεβαιότητα...
.
-Αφήστε ρε παιδιά την τηλεόραση να πάρει. Τα παιδιά το ψωμάκι τους βγάζουν!
.
-Εεε, καλά, σταμάτα τις κλάψες τώρα. Πάει, τελείωσε!
.
-Μα γι' αυτό κλαίω... γιατί οι ίδιοι θα πάρουν ξανά τις ίδιες αποφάσεις και χωρίς το Μιχαλάκη μας...

2 σχόλια:

katerina είπε...

Συχωριανέ μου, εξαιρετικός όπως πάντα...

Μιχαλάκης και εγώ ή τελος πάντων περίπου... μιας που εγώ πηγα και στην κάλπη. Ήθελα να δωσω την παραιτηση μου απο το μαγαζάκι τους αυτοπροσώπως...
Βίτσιο κι αυτό... να ειμαι συνεπής

Ι.Σ. είπε...

Δύσκολο πολίτευμα η δημοκρατία: Θέλει-εκτός από αρετή και τόλμη- και εγρήγορση.