Συχνά τον τελευταίο καιρό ακούμε και διαβάζουμε για εθισμό στο Διαδίκτυο. Τι σημαίνει όμως αυτό;
Σε άρθρο που δημοσίευσε η Καθημερινή, συνοψίζοντας τα συμπεράσματα σχετικού συνεδρίου που έγινε στη Λάρισα 27-29 Νοεμβρίου με θέμα τους κινδύνους από τη χρήση του Διαδικτύου, εθισμός δημιουργείται όταν κάποιος σερφάρει στο Διαδίκτυο για να ικανοποιήσει μια εσωτερική του ανάγκη και όχι για να εκτελέσει κάποιο έργο. Όταν χρειάζεται όλο και περισσότερο χρόνο στο Διαδίκτυο και αρχίζει να ελαττώνει τις υπόλοιπες καθημερινές του δραστηριότητες.
Που εντοπίζεται αυτό; Σύμφωνα πάντα με την σχετική ανακοίνωση: «Το ποσοστό εθισμού είναι μεγαλύτερο μεταξύ των παιδιών που έχουν υπολογιστή στο δωμάτιό τους. Δεν καταγράφηκαν διαφορές σχετικά με το οικονομικό ή μορφωτικό επίπεδο της οικογένειας, αλλά γενικά όσα παιδιά είχαν μεγαλύτερο χαρτζιλίκι ήταν πιο επιρρεπή». Η κορύφωση στο φαινόμενο του εθισμού καταγράφηκε στην ηλικία της Β΄ Λυκείου.
Υπάρχουν αντίδοτα σ’ αυτή τη μορφή εθισμού; Η απάντηση είναι καταφατική: «Μεγαλύτερο ενδιαφέρον των γονιών, γνώση και κριτήρια από το σχολείο και μια «γεμάτη» ζωή».
Το κλειδί νομίζουμε είναι στην εκπαίδευση. Το Διαδίκτυο είναι μια τεχνολογία που δεν μπορούμε πλέον να της γυρίσουμε την πλάτη. Κάτι τέτοιο θα ισοδυναμούσε με τεχνολογικό αναλφαβητισμό. Η σωστή χρήση θα πρέπει να είναι ζητούμενο διαρκούς αναζήτησης και υπεύθυνης εκπαίδευσης στο σχολείο, από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση πλέον. Είτε μας αρέσει είτε όχι τα παιδιά μας θα ζήσουν με αυτό. Ας το μάθουν εγκαίρως, υπεύθυνα και σωστά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου