Φαντεζί συσκευασίες, εντυπωσιακά αμπαλάζ και αρκετή υποκρισία. Καταναλωτική μανία; Δωρομανία; Ανάγκη να εισπράξουμε συναισθήματα από την προσφορά; Πραγματική ανάγκη να προσφέρουμε και να εισπράξουμε; Δούναι και λαβείν συναισθημάτων που πηγάζει από κάποια εσωτερική ανάγκη; Εμπορικό εφεύρημα ή κόλπο για να ανοίξουμε κάποιες πόρτες; Συνειδητή συμμετοχή σε ένα επιτηδευμένο κλίμα προσποιητής χαράς; Επιδειξιομανία; Ανάγκη να συμβάλλουμε πραγματικά στην ανακούφιση κάποιων αναξιοπαθούντων συνανθρώπων μας;
Πίσω από κάθε δώρο «κρύβονται κανόνες και συμπεριφορές. Η δυναμική της αμοιβαιότητας και της υποχρέωσης, του οικονομικού και ψυχολογικού χρέους, αλλά και της συμβατικότητας. Όμως, ένα στοιχείο που κάνει το δώρο προκλητικό και ακατανίκητο, είναι οι υστερόβουλες σκέψεις του δωρητή. Yπάρχουν άνδρες που στην προσπάθειά τους να ρίξουν μια γυναίκα, τη δελεάζουν μ’ ένα εντυπωσιακό δώρο» σχολιάζει η Ρ. Μασούρα σε σχετικό άρθρο της.
Ο Άγιος Βασίλης ίσως είναι ανάγκη, ίσως εφεύρημα… «Tο δόσιμο ψυχής είναι αυτό που θα λειτουργήσει ως επένδυση στο μέλλον, κι όχι το δώρο, όσο καλοπροαίρετο κι αν είναι» υποστηρίζει η Μασούρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου