Αναδημοσιεύουμε το σχόλιο ανώνυμου από το blog του Πανάρετου για τη δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου για την Παιδεία επειδή οι περισσότερες παρατηρήσεις είναι πολύ εύστοχες.
"Με αφορμή το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
ΜΗΠΩΣ δεν προσθέτει τίποτε η ανάθεση σε εκπαιδευτικούς η διδασκαλία και μαθημάτων και δεύτερης ειδικότητας συγγενούς με το βασικό πτυχίο [αν δεν κάνουμε λάθος αυτό ισχύει, απλά χρειάζεται εξορθολογισμός στη δεύτερη ανάθεση]
ΜΗΠΩΣ τα κριτήρια για την επιλογή των στελεχών αναπαραγάγουν την παθογένεια και οδηγούν σε επιλογές που δεν έχουν σχέση με την αξιοκρατία και το στόχο για αναβάθμιση της εκπαίδευσης αναφορικά με την διοικητική και επιστημονική συνιστώσα
ΜΗΠΩΣ στις συνθέσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων συμμετέχουν μέλη που επιστημονικά και διοικητικά δεν νομιμοποιούνται ηθικά και όχι μόνο να κάνουν τις κρίσεις [ΜΗΠΩΣ: πρώτα έπρεπε να γίνει ένας έλεγχος για την εγκυρότητα των αντικειμενικών μορίων προηγούμενων κρίσεων προτού γίνει η σύσταση των υπηρεσιακών συμβουλίων]
ΜΗΠΩΣ οι εξαγγελίες για επιμορφώσεις, αξιολογήσεις και αλλαγές στο Α+Ω προγράμματα εξυπηρετούν ανάγκες απορρόφησης κονδυλίων για το ΕΣΠΑ και απαιτούνταν κινήσεις ορθολογικού προγραμματισμού για να μην επαναληφθούν οι παθογένειες των ΚΠΣ
ΜΗΠΩΣ η συντριπτική πλειονότητα των εισαγόμενων στο νομοσχέδιο αλλαγών αφορά ΠΔ του Ν1566 και έπρεπε με τη διαδικασία αυτή να προχωρήσουν οι διορθωτικές κινήσεις για νοικοκύρεμα των όσων συμβαίνουν στο χώρο της εκπαίδευσης, λαμβανόμενων υπόψη των ιδιαίτερων πολιτικών συνθηκών που επικρατούν
ΜΗΠΩΣ ΕΠΡΕΠΕ να γίνουν ουσιαστικές παρεμβάσεις – απογραφή και σχετικές ανακοινώσεις σε θέματα όπως:
• ποιοι εκπαιδευτικοί αντί να διδάσκουν υλοποιούν δραστηριότητες κατά προκλητικό τρόπο όχι επειδή αυτή είναι η επιστημονική τους ειδικότητα αλλά επειδή το «χόμπυ» τους το επιβάλει και μάλιστα βραβεύονται ως οι «άριστοι»
• αν γίνονται υπερωρίες «μαϊμού» ή περικόπτονται υπερωρίες επειδή κάποιες γραφειοκρατικές διατάξεις υπαγορεύουν την κατ΄ επιλογή αναστολή δράσεων προκειμένου να προβληθούν οι [η]υμέτεροι [και αυτό και στο επίπεδο των σχολικών μονάδων]
• να κοιταχθεί η ποιότητα και το εύρος των παρεμβάσεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης προτού αποφασιστεί η όποια μεταβίβαση αρμοδιοτήτων
• να κατατίθεται για ενημέρωση και συζήτηση στο σύλλογο των διδασκόντων οι προϋπολογισμοί και οι δαπάνες των σχολικών επιτροπών για να υπάρξει διαφάνεια – προγραμματισμός και για να εξαλειφθούν οι πελατειακές σχέσεις στην κατανομή των δαπανών και η δυνατότητα προγραμματισμού σε επίπεδο σχολικής μονάδας και όχι η πραγματοποίηση δαπανών με διμερείς επαφές μεταξύ διευθυντή – σχολικής επιτροπής και των «ενδιαφερομένων» προκειμένου να προβληθούν δράσεις υ[η]μετέρων.
• να υλοποιούνται στην πράξη οι διαθεματικές προσεγγίσεις του Α+Ω προγράμματος που αποτελούν «όνειρο καλοκαιρινής νύχτας»
• να εφαρμοστούν στην πράξη η υλοποίηση της χρήσης των ΝΤ με τις υπάρχουσες υποδομές και έχει ανασταλεί η χρήση τους λόγω ανεπάρκειας στο οργανωτικό και διοικητικό επίπεδο
• να γίνει επαναπροσδιορισμός των υπηρεσιών παιδείας που προσφέρει το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και που σήμερα καρκινοβατούν λόγω ανεπάρκειας των υπηρεσιακών στελεχών [έλλειψη προσόντων , ικανοτήτων και όχι μόνο]
• να εφαρμοστεί ένα ουσιαστικό νοικοκύρεμα των δαπανών του υπουργείου σας σαν αυτές που έχει αναφέρει το υπουργείο σας ή σας έχουν αναφερθεί προκειμένου να υπάρξουν δείγματα γραφής και δημιουργία του απαρίτητου κλίματος εμπιστοσύνης
• να ζητηθεί από εκπαιδευτικούς που τους «απαγορεύεται» η συμμετοχή στα προγράμματα αυτοαξιολόγησης ή στα άλλα πιλοτικά προγράμματα η κατάθεση προτάσεων και μελετών και να δοθούν για τέτοιες παρεμβάσεις κίνητρα.
ΜΗΠΩΣ ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΑΠΛΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ όπως πολύ σωστά διακηρύσσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου σας.
ΜΗΠΩΣ…. ΜΗΠΩΣ….. […]"
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου