Από βδομάδα θα αρχίσουν οι μαθητές της Α' Γυμνασίου να προμηθεύονται με το κουπόνι που πήραν από το σχολείο τους τα laptop για τη διδασκαλία μερικών μαθημάτων σε κάποια "τυχερά" Γυμνάσια. Παράλληλα έχει αρχίσει να γίνεται όλο και πιο έντονος ο διάλογος σχετικά με το πως θα χρησιμοποιηθούν αυτά στην πράξη. Σχετικά βρήκαμε μια ανάρτηση η οποία εκφράζει ένα μέρος της προβληματικής αυτής.
Η ανάρτηση αναφέρεται στους Λουδίτες (πολέμιοι της τεχνολογίας κατά την βιομηχανική επανάσταση) και τους Νεολουδίτες (πολέμιοι των υπολογιστών κατά βάση).
Μέρος της "δανειζόμαστε" από το blog Terra computerata.
"Δεν θα κουραστώ να μιλώ για την τεχνολογική επανάσταση που συντελείται διαρκώς γύρω μας. Για το παγόβουνο που έρχεται και δεν το βλέπουμε. Οι μαθητές μας έχουν μεταναστεύσει από καιρό στην κυβερνοχώρα. Θα τους συναντήσουμε ή θα επιμείνουμε στην παραδοσιακή διδασκαλία; Όταν μετά μπουν στις αίθουσες με τα μυδράλια τι θα έχουμε να λέμε;
Το βράδυ στον Ιανό σε μία παρουσίαση βρέθηκε ο συνάδελφος που εξέφρασε την αγωνία του πλήθους. “Με αυτά που μας δείξατε¨ είπε, “θα έπρεπε να τραπούμε σε φυγή. Πώς να γίνουμε τόσο εξπέρ ώστε να τα κάνουμε όλα αυτά;”. Και χειροκροτήθηκε ίσως και περισσότερο από κάποιους ομιλητές".
Αυτό που επισημαίνει η ανάρτηση δεν είναι μεμονωμένο περιστατικό. Δυστυχώς -υπάρχουν χίλιοι δυο λόγοι- έχουμε μείνει πίσω. Παντού χειροκροτήματα σε ανάλογες θέσεις από τα ακροατήρια. Πως θα αποκτήσουν προοπτική όλα αυτά τα εγχειρήματα όταν αυτοί που θα πρέπει να εμψυχώσουν τους δασκάλους και να δημιουργήσουν όραμα είναι ότι χειρότερο έχει να επιδείξει η εκπαιδευτική κοινότητα; Όταν εκφράζουν ένα παρελθόν εντελώς ξεπερασμένο; Όταν οι ίδιοι είναι πολέμιοι τέτοιων πρωτοβουλιών; Όταν αυτοί που καλούνται να εφαρμόσουν τις καινοτομίες στην εκπαίδευση ούτε ουσιαστικά κίνητρα έχουν και επιπλέον αντιμετωπίζονται ως συμπαθείς, δηλαδή γραφικοί, (για να μη χρησιμοποιήσουμε τη λέξη που συνήθως χρησιμοποιούν και γίνουμε άκομψοι) και UFO; Όταν το να εκλέγεσαι με κομματικές ψήφους ως αιρετός αναγνωρίζεται ως προσόν και μοριοδοτείται για να καταλάβεις θέσεις στελέχους στην εκπαίδευση ενώ αν εφαρμόζεις καινοτομίες στη διδακτική πράξη όχι; Κλπ κλπ κλπ.
Το άρθρο ολόκληρο: "Προς λουδίτες επιστολή πρώτη: οι αντιστάσεις καλά κρατούν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου