Επεισόδιο 1
Βουλευτής επισκέπτεται το 3ο Γυμνάσιο Σερρών, ύστερα από ανώνυμες καταγγελείες ότι δεν διδάσκεται όπως κατά την δική του αντίληψη θα έπρεπε το μάθημα της Ιστορίας. Το περιστατικό δεν σταματάει εκεί. Η καθηγήτρια καλείται να καταθέσει ενόρκως σε ΕΔΕ που διατάχθηκε από τα αρμόδια υπηρεσιακά όργανα.
Επεισόδιο 2
Στελέχη κομματικής νεολαίας καταγγέλουν ότι στο 1ο Λύκειο Πετρούπολης γίνεται εκστρατεία κατά του κόμματός τους. Μια καθηγήτρια, λέει η είδηση, οδηγεί τους μαθητές σε παραστάσεις και θεάματα που δεν βρίσκει σύμφωνο τον συγκεκριμένο κομματικό χώρο...
Επεισόδιο 3
Στο 4ο Λύκειο Πετρούπολης, άλλα ...
Επεισόδιο 4
Στο 5ο Βύρωνα ... προβάλλεται ντοκυμαντερ του Παύλου Τσίμα ...
Οι πολιτικοί δάσκαλοι, τα κόμματα τις δικές τους αλήθειες.Βουλευτής επισκέπτεται το 3ο Γυμνάσιο Σερρών, ύστερα από ανώνυμες καταγγελείες ότι δεν διδάσκεται όπως κατά την δική του αντίληψη θα έπρεπε το μάθημα της Ιστορίας. Το περιστατικό δεν σταματάει εκεί. Η καθηγήτρια καλείται να καταθέσει ενόρκως σε ΕΔΕ που διατάχθηκε από τα αρμόδια υπηρεσιακά όργανα.
Επεισόδιο 2
Στελέχη κομματικής νεολαίας καταγγέλουν ότι στο 1ο Λύκειο Πετρούπολης γίνεται εκστρατεία κατά του κόμματός τους. Μια καθηγήτρια, λέει η είδηση, οδηγεί τους μαθητές σε παραστάσεις και θεάματα που δεν βρίσκει σύμφωνο τον συγκεκριμένο κομματικό χώρο...
Επεισόδιο 3
Στο 4ο Λύκειο Πετρούπολης, άλλα ...
Επεισόδιο 4
Στο 5ο Βύρωνα ... προβάλλεται ντοκυμαντερ του Παύλου Τσίμα ...
Η Μαρία Ρεπούση είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό του ΑΠΘ. Έγινε γνωστή από το βιβλίο της Ιστορίας του Δημοτικού, το οποίο ήταν μια από τις αιτίες που η Μ. Γιαννάκου έχασε το Υπουργείο Παιδείας.
Στα ΝΕΑ της 29ης Μαΐου 2009, η κα Ρεπούση θίγει ένα σοβαρό θέμα των τελευταίων ημερών που πέρασε στα ψιλά του τύπου: Τις παρεμβάσεις βουλευτών και κομμάτων στην εκπαιδευτική πράξη.
Στα ΝΕΑ της 29ης Μαΐου 2009, η κα Ρεπούση θίγει ένα σοβαρό θέμα των τελευταίων ημερών που πέρασε στα ψιλά του τύπου: Τις παρεμβάσεις βουλευτών και κομμάτων στην εκπαιδευτική πράξη.
Ολόκληρο το άρθρο:
.
ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΕΜΑ
Έχει γράψει ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών Α. Λιάκος στο ΒΗΜΑ (24-5-09) καταλήγοντας: "Το ζήτημα αφορά την ανοχή που δείχνουν σε αυτές τις πρακτικές οι εκπαιδευτικές αρχές, οι κεντρικές συνδικαλιστικές οργανώσεις, η τοπική κοινωνία και η ευρύτερη κοινή γνώμη. Τα αβγά του φιδιού όμως τα σπάνε, προτού εκκολαφθούν τα φιδάκια..."
Ολόκληρο το άρθρο:
.
ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΕΜΑ
Ο Ν.Κιάος στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ της 28/5/09 υπενθυμίζει τα σχετικά άρθρα του Συντάγματος: "Το Σύνταγμα στο άρθρο 16 παρ. 1 ορίζει κατηγορηματικά: Η τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες· η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του κράτους.
Στο άρθρο 14 διαβάζουμε, στην παρ. 1: Καθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και διά του Τύπου τους στοχασμούς του, τηρώντας τους νόμους του κράτους. Και στην παρ. 2: Ο Τύπος είναι ελεύθερος. Η λογοκρισία και κάθε άλλο προληπτικό μέτρο απαγορεύονται".
Στο άρθρο 14 διαβάζουμε, στην παρ. 1: Καθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και διά του Τύπου τους στοχασμούς του, τηρώντας τους νόμους του κράτους. Και στην παρ. 2: Ο Τύπος είναι ελεύθερος. Η λογοκρισία και κάθε άλλο προληπτικό μέτρο απαγορεύονται".
Ολόκληρο το άρθρο:
ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΕΜΑ
H M. Παπαματθαίου στο ΒΗΜΑ της 31-5-09 γράφει: στο άρθρο της "Μαινόμενοι βουλευτές τρομοκρατούν καθηγητές", πως "πολιτικά κόμματα και εκπρόσωποί τους εισβάλλουν σε σχολεία στην Πετρούπολη, στις Σέρρες και αλλού, ποδοπατώντας την ακαδημαϊκή ελευθερία στο όνομα του Κοινοβουλίου".
H M. Παπαματθαίου στο ΒΗΜΑ της 31-5-09 γράφει: στο άρθρο της "Μαινόμενοι βουλευτές τρομοκρατούν καθηγητές", πως "πολιτικά κόμματα και εκπρόσωποί τους εισβάλλουν σε σχολεία στην Πετρούπολη, στις Σέρρες και αλλού, ποδοπατώντας την ακαδημαϊκή ελευθερία στο όνομα του Κοινοβουλίου".
Ολόκληρο το άρθρο:
.
ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΕΜΑ
H Λ. Κέζα στο ΒΗΜΑ της 3-6-09 γράφει: στο άρθρο της "Στάλιν στον μαυροπίνακα".
"Αφετηρία για τις διαμάχες στα σχολεία υπήρξε μια θεατρική παράσταση. Μια καθηγήτρια στην Πετρούπολη αποφάσισε τον προηγούμενο μήνα να πάει τα παιδιά στο θέατρο, να δουν το «Rock ΄n΄ roll» του Τομ Στόπαρντ. Μήπως δεν έχει προσωπική ζωή η γυναίκα, μήπως δεν έχει κάτι καλύτερο να κάνει από το να τρέχει με τα ανήλικα στις κουίντες; Υποθέτουμε ότι έχει πολλά καλύτερα, αλλά θέλει να βοηθήσει τους μαθητές της να ξεγκαβωθούν. Δεν την υποχρεώνει κανείς, δεν πληρώνεται υπερωρίες, γενικώς τους κάνει χάρη. Δεν γνωρίζουμε πολλές παραστάσεις που να μη δίνουν αφορμές για πολιτική συζήτηση. Αν πήγαινε στον «Βυσσινόκηπο» του Τσέχοφ, θα ήταν πολλά τα ερείσματα. Αν πήγαινε στον «Ταρτούφο» του Μολιέρου, ακόμη περισσότερα. Θα μπορούσε να τους πάει στο Δελφινάριο, να δουν μια από τις φθηνές επιθεωρήσεις. Σημασία έχει το εξής: διδάσκει ότι πέρα από τον μαντρότοιχο του σχολείου υπάρχει ένας άλλος κόσμος. Τυγχάνει η επιλογή της να είναι ένα έργο αποδεκτό από την κοινή αισθητική. Αυτό που ο μέσος θεατής χαρακτηρίζει «καλή παράσταση». ".
Ολόκληρο το άρθρο:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου