Για λίγους οι βαθμοί πάνω από 15, υποστηρίζεται σε άρθρο της Ν. Τρίγκα στο ΕΘΝΟΣ (21-5-09). Όσον αφορά τις άριστες βαθμολογίες (18-20), στα Μαθηματικά, οι μαθητές που θα τις πετύχουν θα είναι ελάχιστοι καθώς το 4ο ζήτημα ήταν υψηλών απαιτήσεων. Σύμφωνα με τον μαθηματικό κ. Χρήστο Καλύβα, τα ζητήματα κάλυπταν ολόκληρη την ύλη. Το πρώτο ζήτημα ήταν απλό θέμα θεωρίας, το δεύτερο βατό, το τρίτο αναμενόμενο με κλιμακούμενη δυσκολία. Οσο για το τέταρτο θέμα, ήταν για τους καλά προετοιμασμένους υποψήφιους.
Πάλι, για μια ακόμη χρονιά, «κλειδί» για την εισαγωγή στις υψηλόβαθμες σχολές των θετικών, τεχνολογικών σχολών και της ιατρικής τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης (Α. Λακασάς, Καθημερινή 21-5-09). "Σαφή και προσεγμένα ώστε να αποτυπωθούν η μελέτη και οι δυνατότητες κάθε υποψηφίου», τα βρήκε ο Τυρλής, όπως ανέφερε στην «Κ», ενώ ο μαθηματικός, διευθυντής του εκπαιδευτικού ομίλου ORION-IdEF Αμαργιανάκης εκτίμησε ότι το 4ο ζήτημα ήταν δυσκολότερο από το αντίστοιχο περσινό. Πέρσι κάτω από τη βάση ήταν στην τεχνολογική το 75,70% των γραπτών.
Η Γιούλη Μανώλη στον Ελεύθερο Τύπο (21-5-09) τα βρήκε σαφή, χωρίς παγίδες.
Η λογική των θεμάτων των Μαθηματικών Κατεύθυνσης φαίνεται να είναι εκείνη της "έξυπνης βόμβας", όπως τα χαρακτήρισε ο Κάτσικας στα ΝΕΑ (21-5-09). Το κύριο ζήτημα κατά την επιτροπή ήταν να ελέγξουν τη ροή των βαθμών: «να παρουσιάζουν οι επιδόσεις των υποψηφίων ορθολογική κλιμάκωση στη διάκριση άριστα, καλά, μέτρια, έτσι ώστε η κλιμάκωση αυτή να βοηθήσει να γίνει πιο αντικειμενική η επιλογή όσων θα εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» (ΥΠΕΠΘ).
Κατά συνέπεια, μετά από όλα αυτά, τα ποσοστά που θα εμφανιστούν όταν θα βγουν τα αποτελέσματα δεν θα απεικονίζουν την πραγματική εικόνα των μαθητών, αλλά την εικόνα που ήθελε να δώσει στις εξετάσεις η σχετική επιτροπή.
Αφού οι εξετάσεις αυτές συνδέεονται μ' αυτά που οι μαθητές -υποτίθεται- πως έμαθαν στο σχολείο, ο Κάτσικας διατυπώνει στο άρθρο του το εύλογο ερώτημα όλων μας: πως μπορούν να σχετισθούν αυτές οι «στρατηγικές διαχείρισης» και οι «εξωτερικές δεσμεύσεις» με τους μαθητές- υποψήφιους, το σχολείο και την εκπαιδευτική διαδικασία, όταν όλα αυτά γίνονται για να αξιολογηθούν γνώσεις που αποκτήθηκαν στο πλαίσιο λειτουργίας του Λυκείου;
Και μετά θα ψάχνουν να βρουν τις αιτίες της απαξίωσης του Λυκείου και των καθηγητών που διδάσκουν σύμφωνα με τις οδηγίες -καλώς- του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
2 σχόλια:
Συχωριανός και εγώ της blogoσφαιρας, χαιρομαι τόσο μα τόσο πολύ να βρισκω στο δρομο μου ...συγχωριανούς, με την δική σας ποιοτητα...εκτεθειμένη.
Καλώς σας βρήκα...
Υ.Γ.Διαβασα μονορουφι τουλάχιστον 30 αναρτησεις σας... και ενθουσιαστηκα, ακομα και με αυτές που διαφωνησα κάθετα.
Και το δικό σου blog έχει πολύ καλή ποιότητα [ειλικρινά και όχι εις ανταπόδωση των καλών λόγων σου], συγχαρητήρια!
Δημοσίευση σχολίου