"...Μα το πιο σπουδαίο,για να καταλάβεις τον Ελληνα, είναι να σπουδάσεις τον τρόπο με τον οποίο εκδηλώνει τον φθόνο του, τον τρόπο που εφηύρε για να γκρεμίζει καλύτερα. Είναι ένας τρόπος πιο κομψός από το δικό μας γέννημα σοφιστικής ευστροφίας και διανοητικής δεξιοτεχνίας. Δεν του αρέσει η χοντροκομμένη δολοφονία στους διαδρόμους του παλατιού, αλλά η λεπτοκαμωμένη συκοφαντία, ένα είδος αναίμακτου, ηθικού φόνου, ενός φόνου διακριτικότερου και εντελέστερου που αφήνει του δολοφονημένου τη σάρκα σχεδόν ανέπαφη, να περιφέρει την ατίμωση και τη γύμνια της στους δρόμους και στις πλατείες. Γιατί και τη συκοφαντία, αγαπητέ μου, την έχουν αναγάγει σε τέχνη οι θαυμάσιοι, οι φιλότεχνοι Ελληνες, οι πρώτοι δημιουργοί του καλού και του κακού λόγου. Η τέχνη είναι να βρίσκεις τον διφορούμενο λόγο, που άμα σε ρωτήσουν γιατί τον είπες, να μπορείς να πεις πως τον είπες με την καλή σημασία, και πάλι εκείνος που τον ακούει να αισθάνεται ότι πρέπει να τον εννοήσει με την κακή του σημασία. Αυτό είναι το αγχέμαχο όπλο με το οποίο πολεμάει ο Ελληνας τον Ελληνα, ο ηγέτης τον ηγέτη, ο φιλόσοφος τον φιλόσοφο, ο ποιητής τον ποιητή αλλά και ο ανάξιος τον άξιο, ο ουσιαστικά αδύνατος τον ουσιαστικά δυνατό".
Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
3 σχόλια:
Αν διαβάσετε το παρακάτω κείμενο θα βρεθείτε προ εκπλήξεως σε σχέση με την πατρότητα των επιστολών αυτών: http://sarantakos.wordpress.com/2010/08/24/tsatsospapyri/#more-2866
Δείτε επίσης την ανάρτηση http://sarantakos.wordpress.com/2010/08/24/tsatsospapyri/ του κ. Νίκου Σαραντάκου με θέμα "Η φάρσα του Κωνστάκη Τσάτσου και ο κ. Γ. Μαρίνος". Στο άρθρο υπάρχει ο ισχυρισμός ότι οι επιστολές που αναφέρεται ο Μαρίνος είναι δημιουργήματα του Τσάτσου.
Ευχαριστούμε, πάντως, τον gazaka για την πληροφορία.
Σας ευχαριστώ που λάβατε υπόψη το σχόλιό μου, αλλά στην ανάρτηση του Νίκου Σαραντάκου παρέχονται επαρκή στοιχεία καθώς και παραπομπές ώστε να μιλάει κανείς για κάτι παραπάνω από έναν απλό "ισχυρισμό"!
Δημοσίευση σχολίου